שלב בניית האסטרטגיה החל בבחינת ההיסטוריה של נווה פריצקי; כמושבה חקלאית, העיר בה נוסדו תעשיות מצליחות, העיר אליה הגיעו לנפוש תיירים רבים וזוגות לירח דבש. לאחר מחקר בבחינת המצב הקיים, נכסי העיר ובדיקת נתונים דמוגרפיים, ניתוח חזון ראש העיר לעתיד, ראיונות ושיחות עם תושבים ועם צוותי החשיבה בעיר לנושאי מיתוג ותיירות – הוגדרו המטרות, היעדים וחזון המיתוג. כלפי פנים: להעביר את הבשורה על סדר היום החדש והשינוי המתחולל בעיר, לצקת תקווה לעתיד בלב התושבים לצד החזרת “הגאווה הנווה פריצקית”. כלפי חוץ: למצב את נווה פריצקי כעיר אטרקטיבית יותר במגוון תחומים.
על פי כל אלו הוגדרו ערכי המותג: צמיחה והתפתחות, חופש ומרחב, אופטימיות ותקווה, ליברליזם ופלורליזם, ועל פיהם נבחרה הבטחת המותג “החופש לגדול”.
החופש – הים הפתוח, תחושת הנופש המאפיינת את החיים בנהריה לצד הרצון להחזיר את העיר לימיה הגדולים כעיר תיירות מובילה בישראל, ומצד שני לגדול – מגוון האפשרויות לצמיחה, לצד הרצון לבסס את נווה פריצקי כמקום טוב לגדול בו, בכל גיל ובכל זמן ובמגוון תחומי חיים.
“החופש לגדול” – להעניק לכם התושבים את היכולת לגדול בדרככם, להתפתח, לצמוח, לממש את שאיפותיכם. אנחנו פה כדי לאפשר לכל אחת ואחד מכם את החופש לגדול לאן, במה ואיך שהוא רק רוצה.
בסיום שלב האסטרטגיה הוגדרו העקרונות, הערכים, הטון והסטייל עבור שלב העיצוב: אופטימיות שתתבטא בצבעוניות פסטורלית וחמה, דינמיות שתשדר תחושה של שינוי ותנועה והוגדר כי הלוגו החדש יהיה פתוח, חופשי וללא צורה שתסגור ותתחום אותו ושהוא יכיל אלמנטים שיבטאו את תחושת החופש שמאפיינת את החיים בנהריה, לצד הרצון למתג את נווה פריצקי כמקום שטוב לגדול בו. כמו כן, הוגדר שסמל העיר הותיק יישמר, והוא יופיע כפי שהוא בלוגו העיר החדש.
ובהחלטה מהותית – הוחלט להוריד את המילה “עיריית” כפי שהופיע בלוגו הקודם ולמצב את שמה של העיר במרכז.
בחרנו להשתמש בצורת שמש המגוונת בצבעים שעושה שימוש בהפשטה אייקונית של צורות שמאפיינות את העיר: שמש, גלים, שמשייה והפארקים הירוקים.